o viziune dedicată mesmeei cuttita
Epoca culturală Tenpyo (729-749), Japonia, Nara
În 756, arhitecţii imperiali au aliniat Shosoin în rândul marelor biblioteci ale lumii. Colecţia împăratului Shomu, care toată viaţa a adunat opere de artă, manuscrise şi artefacte, unele chiar din India şi Persia, şi-a găsit locul.
Shosoin era un "mare hambar de lemn", în care se adăpostea prima colecţie naţională japoneză. Înainte de anul 1000 avea deja 8400 de piese şi 10000 de documente. Desigur, nimeni nu o vedea niciodată, cu excepţia câtorva priviliegiaţi.
Shosoin era un "mare hambar de lemn", în care se adăpostea prima colecţie naţională japoneză. Înainte de anul 1000 avea deja 8400 de piese şi 10000 de documente. Desigur, nimeni nu o vedea niciodată, cu excepţia câtorva priviliegiaţi.
Au fost extrase din "Istoria Japoniei" de Danielle Elisseeff, Ed. Lucman, pag 51-53.
De aici "mesmeicul"...
Asemeni unei stampe japoneze, "harta de piatră de la Shosoin"; a intrat asemeni hărţii amiralului turc Piri Reis din secolul al XVI-lea, în rândul marilor enigme ale umanităţii.
Iniţial au fost admirate formele pointiliste, forme ce aduceau de expresionismul târziu occidental. Noi teorii stilistice post Van Gogh începeau să reia opoziţia culturală între Orient şi Occident. Decadenţa europocentrismul, era activată pe seama recesiunii economice.
Criticii şi mai ales artiştii aveau de lucru.
În final toate s-au rezolvat, astronomii, au descoperit în stampă o hartă stelară. O hartă ce arăta formaţiuni necunoscute în sfera vizualului. Datorită noilor descoperiri în interferometrie, în spectre noi; harta şi-a dezvăluit secretele.
priceput, priceput :)
RăspundețiȘtergeremulţumesc, mulţumesc :)
RăspundețiȘtergere