luni, 12 iulie 2010

Night picture of Moais, stone statue

Când Thor Heyerdahl a scris Kon-Tiki şi Aku-Aku, nu mă născusem, când le-am citit am descoperit prin cărţile lui acea insulă din Pacific: Insula Paştelui. Acum, odată cu eclipsa, aminitirile au intrat în vrie.



Am învăţat ce înseamnă arhipeleag; roi de insule ca stelele pe cer!
Arhipeleagul Calea Lactee!
Arhipeleagul Nostru!
Nostru este numele dat de zei; peticelor de stâncă înverzită, împământănită cu ferigi, palmieri şi oameni.

De la o anumită vârstă trebuie să-ţi alegi un peşte care se va numi Peştele Nostru, adică ceea ce pe noi ne hrăneşte va căpăta un nume. Eu am peştele Nostru, tu ai peştele Nostru, toţi avem un peşte, dar care se numeşte Peştele Nostru.
Peştele meu Nostru are aripioarele roşii, este mic şi iute; îl văd de fiecare dată când mă scufund lângă reciful de corali. Reciful de corali este Mama peştilor Nostru, acolo se aleg peşti care mai târziu vor căpăta denumirea de Nostru. Al meu are pe dorsală un evantai cu cinci raze; asta mi-a spus bunicul când l-am văzut prima dată. Coada muşcată...

Ceea ce eu trăiesc cei de dinaintea mea uită, şi asta mi-a spus bunicul!
Apoi, tot el şi-a amintit că niciodată nu a mai simţit frig cum a fost vara asta. Satul a început să se alarmeze, pentru că nu numai bunicul şi-a amintit asta. Peştele meu Nostru nu l-am mai întâlnit în coral, dar şi alţi copii şi-au pierdut peştii. Bătrânii au spus că este prea devreme.

Atunci au venit Ei cu sticla colorată.
Atunci jumătate de sat a murit de gripă; nu am înţeles de ce i se spunea "spaniolă", doar ei erau "spanioli". Bătrânii au spus că a venit vremea şi sacul cu solzi de ananas fu deschis; vântul l-a-ncercat şi i-a răspândit romburile lemnoase în patru zări.

photo by

http://news.yahoo.com/nphotos/Total-eclipse-sun/ss/events/wl/071210eclipsesun#photoViewer=/100711/photos_lf_afp/6dcf770d22b0b9b1fd3548b8885ebbbf

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

mesajele anonime nu se citesc