marți, 22 noiembrie 2011

Experimentul Kandinsky

Bauhaus documentary
Marele pictor este în direct,  Kandinsky tușează, pensula parcurge iarna rusească, negrul iscă geometrii neatinse de omul modern, sunt urmele renilor în tunguska, drepte ca fluviile înghețate, sunt curbele omului ce caută, ce se regăsește în cerc, în rotație.


Iarna este un motiv pe care Kandinsky l-a pictat fiind foarte tânăr, acele tablouri sunt pline de farmec, acolo sunt case și copaci, drumuri ce caută ieșire, ferestre mici acoperite. Acum pictorul este matur își caută originea și o găsește într-o matrice, este un caroiaj pe care la urmă îl surprinde visând, din acestea, din dreapta jos, un fum opioman îl transformă în nor, în curbă închisă, în celulă; toate acestea peste acel triunghi masculin înfipt în arcul de cerc pelvin, feminin.


Kandinsky a trasat sexualitatea și deasupra opreliștea ei, trei linii oblice, arată traversarea, maturizarea dorinței, de la patrulater la forma curbă, ici colo sunt scăpări, evadări din fumul visului, sau fumegații doar, chipul lui nu spune nimic, este prea serios și iarna este prea aspră și încearcă să umple triunghiul pierdut în arcul de cerc -nu insistă.


Kandinsky mi-a arătat prea repede ceea ce eu mi-am pierdut ani de zile să pricep, dar n-aș fi priceput ceea ce a tușat decât pierzându-mi acei ani!

http://limeshot.com/2009/if-the-worlds-biggest-painters-would-work-in-logo-design

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

mesajele anonime nu se citesc