duminică, 10 octombrie 2010

Paharnic la curtea zeilor

L-au prins în plasa strâmtă cu ochiuri mari cât sufletele.

Pe vremea aceea erau doar doi zei, atât de depărtaţi unii de alţii, încât numai nebunia vreunui dans ceresc îi făcea să se apropie astfel încât reuşeau să măsoarea distanţa care-i despărţea.
...
El era singurul care putea fi prins cu plasa, datorită dorinţei a se vedea în apa unui râu. 
Izbuti repede să strângă între pietre un ochi de apă liniştită.
În ochi el se reflectă şi spuse: "EU!" Apoi se născu un suflet ce-a îmbătrânit repede şi sub aplecarea sa, trecu plasa şi-l prinse.

Prima dată întâlni întunericul, apoi lumina, apoi întunericul, apoi iar lumina... şi când se-ntoarse văzu undeva sus, doi zei. Mai târziu, reuşi să distingă imaginea de real: erau imaginile a doi zei.
"Imaginile" l-au învăţat totul şi prin dorinţa lor de-a se-ntrece, îl foloseau drept paharnic. Prin el treceau toate "fluidele" pe care un zeu i le dăruia celuilat, iar celălalt rămânea atât de uimit încăt la rândul lui replica un alt fluid.

"Imaginile" l-au trezit de fapt şi atunci El a gândit că el este un martor, un spion al celuilalt către celălalt.
El este o călăuză a fluidului şi dacă acesta -fluidul, nu este mortal el supravieţuieşte.
Zeii se temeau unul de celălalt, dar atunci El nu ştia sau nici măcar nu bănuia că ei sunt zei; ei erau mai mult de atât pentru El.
Într-un timp ce pentru El a durat ca o veşnicie, "imaginile" dansau şi atunci El a gândit a doua oară. La viitoare întâlnire, la prima servire, la prima degustare; El va muri!
El va muri pentru că El văzuse în trecut cum se moare, dar zeii nu ştiau, dar El ştia deja că ei erau zei şi puteau fi păcăliţi.

"Imaginile" au dispărut şi El a căzut în negru, apoi în alb, iar în negru şi se trezi în galbenul unei lumini venite de sus.
În disperarea unei trădări zeul aruncă "paharnicul" departe şi fugi. În urma lui lăsă amestecate toate umbrele atomilor astfel încât celălalt să se rătăcească.
El căzu departe pe o planetă şi se numi OM.

13 comentarii:

  1. In primul enunt e o imagine misto. Cred ca functioneaza ca vers.

    RăspundețiȘtergere
  2. M-am gândit iniţial ca ochiurile să fie mici, atunci eram anost dacă evidenţiam asta!

    RăspundețiȘtergere
  3. drept de copyright :)
    fă o poezie din acest început!

    RăspundețiȘtergere
  4. Si eu m-am gandit la asta, cu "ochiurile mici". Dar e mai bine asa.
    O sa tin minte dreptul si multumesc.
    Asta cu poezia e treaba grea. Eu invat. De exemplu azi am invatat ascultand un om 30 de minute cat as fi citit in 30 de carti. Si sunt fericita.

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu m-am supărat acum 30 de minute, dar am scris un coment şi mi-a trecut!

    RăspundețiȘtergere
  6. Poezia e "stiinta a indepartarii si insii in care patrunde fac razboaie nesangeroase, din pricina carora, pe campul de lupta, toti alearga intr-o nemiscare de necrezut"

    RăspundețiȘtergere
  7. "Teama e cea mai îngrozitoare dintre pasiuni, fiindcă primele sale eforturi se îndreaptă contra raţiunii, paralizează trupul şi mintea."
    scria nesăbuit Antoine de Rivarol

    mă înţelegi de ce ţin cu cei tineri, ai bătrâni vor câmp de luptă?, când scheletul lor chiuie de reumatism, ai văzut ce scrie Ginsberg, în măsura în care eu am reuşit să transpun, deci să!
    în final cu cei tineri rămâne, citindu-i pe bătrâni morţi, totuşi eu ţin cu viaţa!

    RăspundețiȘtergere
  8. am întâlnit oameni pe care aşa i-a descris Simone de Beauvoir

    "Ani de zile a tratat oamenii ca pe nişte obstacole care trebuie doborâte şi-a reuşit; până la urmă a uitat că ceilalţi există pe cont propriu şi că nu se supun obligatoriu planurilor ei."

    în această naturaleţe îl văd pe această Mare, departe de cea Ionică; de ce dracu nu scrie în latină!

    acum unde-i timidul?!

    RăspundețiȘtergere
  9. Cand am spus ca tin cu cei timizi ma gandeam la oamenii care sunt in cautare continua, umili, modesti, framantati, oamenii simpli la infatisare si grei la simtire. N-are legatura cu comentul.

    RăspundețiȘtergere
  10. Ba, eu în frustrarea mea, direct acolo m-am dus şi revolta împotriva celor care au puterea să decidă înainte să gândească mă oripilează. Schimbăm subiectul că devine prea complicat şi sigur o să te enervez şi pe tine ;)

    RăspundețiȘtergere
  11. Mai bine o carte buna sa citim. Maine te astept pe blog :)

    RăspundețiȘtergere

mesajele anonime nu se citesc