sâmbătă, 16 octombrie 2010

Sâmbătă dimineaţa în supermarket

A te uita în coşul cuiva la supermarket, dorinţă profundă, catalogată de mulţi ca fiind o indiscreţie pe faţă, a devenit azi dimineaţă, pentru mine ca o prefaţă.

Mama cu copilul preşcolar, mama cu fiica de liceu, bărbatul singur şi preocupat tot timpul şi perechile tinere, restul populaţiei dintr-un supermarket fac obiectul publicităţii deşănţate din mass-media, de peste tot, a marilor grupuri de revânzare a produselor producătorilor (the big resellers).

Copilul din acel cărucior subacvactic a urlat tot timpul, de la intrare la ieşire; mama l-a înghesuit în acea cuşcă de plastic galben-albastră, dotată cu volan şi cu vedere frontală în unghi de 90 de grade. Fetele ce prezentau cosmetice, acele testere, care se dovedesc a fi de fapt cele mai bune produse, s-au jucat o vreme cu el, mama a reuşit să înhaţe de pe raft ceva produse şi s-a tirat spre lactate, acolo frigul l-a mai amorţit pe micul luptător, a gesticulat o vreme doar până la casierie, acolo lipit de rafturi a luat-o de la început.

Pe tânără am văzut-o încă de la intrare, trecând prin faţa mea şi-a aranjat puloverul mişcându-şi dorsala; "o minunată focă" mi-am zis. Când s-a întâlnit cu mama s-a făcut fată cuminte, orice gestică a încetat. După aproape 10 minute le-am întâlnit admirând rafturile burduşite de marfă, nu cumpăraseră nimic încă. De la casă mi-am întors privirea să localizez ţipetele copilului şi le-am văzut, mama cu fiica tot la cosmetice, la tampoane; probabil începea lecţia de a fi femeie.

Bărbatul singur şi preocupat eram eu, bere şi sărăţele cu chimen, iaurt şi-un pui congelat şi cam atât, în rest am privit, era gratis, la casă am plătit.

Cuplurile, uneori atât de lipite lateral unele de altele, mă induceau în eroare, căci nici nu ştiam cine împinge coşul, în el: o salată verde sau un lapte, oricum nesemnificativ, restul coşul era umplut cu dragoste.

10 comentarii:

  1. Frumoasa povestea, artistic relatata.
    "Restul cosului era umplut cu umplere"

    RăspundețiȘtergere
  2. Mulţam Adela, dar dacă ţi-aş completa ideea ta cu "umplerea", parcă văd cum mă iei din nou la-mpins vagoane.

    RăspundețiȘtergere
  3. Cea mai puternică definiţie a plăcerii (hedonismului) constă în: golire, ceea ce va duce inevitabil la o senzaţie dureroară de lipsă, urmată de dorinţa sau imboldul către umplerea complementară.

    kenosis-endeia-epithymia-anaplerosis

    cum scria Epicur!

    ori tocmai dragostea începe cu acea "umplere" a acelui coş gol, golit.

    am greşit cu ceva?! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. n-ai gresit, nu-ti face griji!
    o scriere deosebita, mi-a placut mult! :)

    RăspundețiȘtergere
  5. mulţam,
    Mrs Dalloway pregăteşte o petrecere? :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu ai gresit cu nimic.
    Doar ca, din punctul meu de vedere, astazi cosurile nu se umplu cu dragoste, ci cu ideea de a le umple cu dragoste, cu ideologia dragostei, cu..umplere. Evident, nu imi doresc sa generalizez.
    E posibil sa gresesc

    RăspundețiȘtergere
  7. Cum vrei tu, aici nu-i concurs :)
    Însă trebuie să ştim că alţii au rezolvat înaintea noastre angoasele pe care noi le credem originale, ceea ce nu recunoaştem de cele mai multe ori, pentru că nu ştim asta! :)

    RăspundețiȘtergere
  8. E foarte placut ca unii traiesc cu iluzia rezolvarii angoaselor, si nici macar nu stiu asta.

    RăspundețiȘtergere
  9. Altfel, eu nu vorbeam de angoase, si nici de ceva a priori, ci doar un tip de reprezentare actual.

    RăspundețiȘtergere
  10. OK, este bine, eu m-am dus prea departe.

    RăspundețiȘtergere

mesajele anonime nu se citesc