sâmbătă, 2 octombrie 2010

Mulan

Copilul a desenat-o pe Mulan, fata războinică, aici ea doar aşteaptă. Priviţi mâinile ei în această aşteptare.
În desen, micul artist i-a întors mâinile, totul pare nenatural, anatomic greşit, pentru asta toate liniile desenului sunt armonioase şi dau un mare echilibru plăcut ochiului.
Am văzut în asta şi altceva; în partea scrisului, a prozei sau a versului, cuvintele trebuie uneori să se întoarcă, să se curbeze, abia atunci totul capătă sensul figurativ, imaginea prin care cititorul vede.

12 comentarii:

  1. E frumos cum spui cu "intoarcerea" cuvintelor, dar cred ca reflexivitatea asta a limbajului e sau nu e in tine de la bun inceput. Asta face diferenta intre un scriitor si un scriptor, intre cel care cauta sensul si cel care umbla cu caietul de expresii frumoase

    RăspundețiȘtergere
  2. Dacă îţi spun că sunt inginer, mă crezi :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Cuvintele trebuie sa se iubeasca intre ele. Atunci poezia/textul este placut.

    RăspundețiȘtergere
  4. @Scorchfield: nu m-am indoit nicio secunda :)

    RăspundețiȘtergere
  5. @Herta
    Hai să ne maturizăm, eu să înţeleg "naivitatea" ta, tu încercând să mă trezeşti pe mine; adică "cuvintele", nu fac dragoste, a intra în alte sfere este de prisos acum, altfel eu chiar mă aplec să înţeleg pe toată lumea şi chiar nu reuşesc. :)

    RăspundețiȘtergere
  6. @Ioana
    Inginer în telecomunicaţii, eu ştiu cum vibrează unda, am primit semnale că aş şti şi cum unda vine în cercuri; după acel impact care aruncă radial, din epicentrul lui idei, fapte, emoţii, sentimente, ca să mă explic, aruncându-mă în "marea umană", în "comedia umană" cum scria Balzac, răspândesc eu-rile mele. Multiplu.

    RăspundețiȘtergere
  7. scrii frumos in ograda ta, cand iesi insa dai serios cu bata in balta.

    RăspundețiȘtergere
  8. uite, pentru tine Sorana, am mai scris o postare, nu ţi-o dedic, dar mă gândesc la cele scrise de tine, altfel în stilurile de înot cu care vâslesc la alţii, îmi aparţin şi nu pot învăţa altele; mulţumesc TARE mult de remarcă, de MÂINE am să fiu băiat cuminte ;).

    RăspundețiȘtergere
  9. Nu-i vibratie ca rezonanata si nici unda ca particula. Pam pam

    RăspundețiȘtergere
  10. mă lasă-mă, ce faceţi voi poeţii cu ştiinţa :)

    RăspundețiȘtergere
  11. O construiesc.
    O desăvârşesc.
    Când o distrug, vin filosofii şi caută în ceea ce a mai rămas. Unul dintre ei, sufocat de emoţie, a scris Fiinţa şi Neantul, în speranţa existenţială că va veni pacea. N-a venit, inginerii lucrează.

    RăspundețiȘtergere

mesajele anonime nu se citesc