vineri, 18 februarie 2011

Naşterea unei religii


citat celebru
      Parcă mânat de o presimţire, Mahomed se duce în februarie-martie 632 la Mecca; este ultimul lui pelerinaj. Cu acest prilej, el prescrie în amănunt ritualurile pentru -hagg-, ritualuri respectate până azi. În acelaşi timp, îngerul îi dictează aceste cuvinte ale lui Allah: "Azi am desăvârşit religia voastră, am desăvârşit graţia mea trimisă vouă; am făcut din islam religia voastră. " (5:3)
____________________________________________________
Mircea Eliade, Istoria Credinţelor şi Ideilor Religioase, ed. Univers Enciclopedic, Buc. 2000, pag. 520 mijloc

photo by:
http://tazkiyaharts.wordpress.com/

7 comentarii:

  1. undeva în spate am scris că se "întâmplă lucruri în afara omului", undeva pe blogul acesta, undeva unde descriam revoltele din Grecia, acum am reiterat ideea în care aceste schimbări artificiale induc teroare, revolte şi sărăcie...

    RăspundețiȘtergere
  2. credinta...de i-ar fi unit ea pe oameni...nu ar mai fi existat Turnul Babel...
    de altfel existenta lui este perena...

    RăspundețiȘtergere
  3. scrisoarea III - umbra copacului se lateste azi amenintator peste europa .

    RăspundețiȘtergere
  4. Valeria sper că nu te referi la "umbra verde" :)

    RăspundețiȘtergere
  5. @Herta
    Tot ce scrie Eliade este plăcut.

    RăspundețiȘtergere

mesajele anonime nu se citesc