miercuri, 10 noiembrie 2010

Baikal - lacul cel mai adânc ca o mare a confuziei



Lăsând la o parte orice aspect politic, orice morală mobilizatoare, oamenii nu mai au loc pe pământ. Colonia Pământ nu suferă de poluare, aspectele ecologice fac parte din altă politică, oamenii din colonie suferă de disperarea locului ocupat.

Locul ocupat se împarte în două tabere, între cei care vor să muncească în continuare şi cei care ar coabita acolo numai cu natura. Soluţiile de coabitare nu le are niciunul dintre cei ai locului. Totul se desfăşoară, se întinde şi se împarte la centru.


articolul este de la adresa:
http://www.nytimes.com/2010/11/09/world/europe/09baikal.html?_r=1

 P.S.

Cine a auzit de locuitorii orăşelului Hinkley de lângă Los Angeles, Statele Unite ale Americii şi îşi mai aduce aminte de filmul Erin Brockovich, acolo povestea continuă în felul ei şi ei, -oamenii, n-au plecat.
http://news.yahoo.com/s/ap/20101109/ap_on_re_us/us_toxic_water_brockovich

5 comentarii:

  1. Si daca oamenii nu mai au loc pe pamant, care-i problema ? Doar nu suntem eterni..au fost dinozaurii, acum sunt oamenii, maine vin altii la rand, pe firmament.
    Dispar specii, apar altele, ce e toxic pentru noi, e benefic pentru altii.

    RăspundețiȘtergere
  2. Îmi aminteşti de Louis Wolfson, care nu pune nimic în faţa unui viitor al omenirii, ci doar o terapie prin vid, o eutanasie planetară.

    Tu, sufli datorită unui Hipocrate, exişti datorită unui Butlerov, scrii datorită lui Spiru Haret, toate aşa rele sau bune oamenii le-au făcut.

    Dinozaurii n-au reuşi până aici şi noi suntem de fapt la un început.

    Noi nu mai avem loc în mintea noastră, de fapt!

    RăspundețiȘtergere
  3. man – the study of whom is
    supposed by the naïve to be the oldest investigation since Socrates – is
    probably no more than a kind of rift in the order of things, or, in any
    case, a configuration whose outlines are determined by the new position
    he has so recently taken up in the field of knowledge. Whence all
    the chimeras of the new humanisms, all the facile solutions of an
    ‘anthropology’ understood as a universal reflection on man, halfempirical,
    half-philosophical. It is comforting, however, and a source of
    profound relief to think that man is only a recent invention, a figure not
    yet two centuries old, a new wrinkle in our knowledge, and that he will
    disappear again as soon as that knowledge has discovered a new form.

    RăspundețiȘtergere
  4. If I tell in English language is not fare for others...

    Scuze, eu sunt dinaintea lui Socrate (Sokrates), eu sunt o parte din ceea ce Nietzsche enunţa:

    "
    Eroarea unei false cauzalităţi. - Oamenii au crezut dintotdeauna că ştiu ce e o cauză: dar de unde ne-am dobândit ştiinţa, mai precis, credinţa de a şti acest lucru? Din domeniul "faimoaselor lăuntrice", din care până acum nici una nu s-a dovedit reală...
    "

    Friedrich Nietzsche, Amurgul idolilor, Humanitas 2008, pag 49. jos

    RăspundețiȘtergere
  5. Am înţeles ideea, Nietzsche nu-l avea la gât pe Socrate, cred că eu m-am subiectivat puţin :)

    RăspundețiȘtergere

mesajele anonime nu se citesc