marți, 22 martie 2011

Eu nu am înţeles nimic

     Ce merite am dobândit răspândind Legea cea Bună? l-a întrebat blajinul împărat Wu, mare ocrotitor al budismului, pe călugărul Bodhi-dharma, fondatorul şcolii zen în China.

- Nici unul, a răspuns patriarhul.

- Atunci care e primul principiu al Doctrinei sacre?

- Nici unul: nimic nu e sacru.

- Atunci de ce te-ai mai înfăţişat în faţa Noastră?

- Habar n-am!

     Împăratul ar fi trebuit să-şi închipuie că, la un om sfânt, o asemenea bădărănie ascunde ceva demn de a fi cercetat mai îndeaproape, dar s-a mărginit să-i arate uşa, apoi s-a cufundat în perplexitate.


Nicolas Bouvier, Cronică japoneză, ed. Humanitas, 2006, pag. 121 jos

3 comentarii:

  1. oarecum asa facem si noi,
    cand nu aratam interest si respect pentru cineva,
    il trimiteam de unde a venit :).

    RăspundețiȘtergere
  2. la el imi fugise gandul...acum am citit si cealalta postare :)

    RăspundețiȘtergere

mesajele anonime nu se citesc