sâmbătă, 5 martie 2011

Bărbaţii urşi

http://www.aloneuniverse.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=260:kodiak-island-alaska&Itemid=312
Am admirat întotdeauna sălbăticia unui univers populat de dorinţele de supravieţuire, admir asta pentru că mă regăsesc în ele -în dorinţe, în eleganţa mirosului, a poftei nesăbuite, a pierderii presimţite.

Cei trei urşi Kodiak sau urşi grizzly de Alaska, sau mai simplu cei trei URŞI, privesc în adâncul prăpastiei; acolo s-a dus somonul cel mare? acolo trebuie ei să ajungă?, acolo unde-i îndeamnă mirosul şi nu pot? toate aceste întrebări puse de un primat superior nu reuşeşc să înconjoare această imagine mai bine decât o pot face figurile lor, privirile aţintite datorită dorinţei.

Toată viaţa voi restabili dorinţa, nu voi dovedi nimic, dar odată cu această încercare voi restabili şi echilibrul. Aceşti trei urşi de poveste par a se avânta, nimic nu-i poate opri, sentimentul atavic îi copleşeşte, apa care curge în cascadă într-un zgomot infernal nu le abate atenţia. De câte ori n-am auzit claxonul din spatele meu, eu cu gândul şi cu capul în nori. Dar peste toate acestea dăinuie admiraţia unui caracter al celui ce încearcă, pentru că niciodată, nicicare, în sălbăticia lor, nu se vor arunca în prăpastie, vor şti unde să se oprească, noi oamenii nu ştim.

9 comentarii:

  1. noi oamenii nu stim...o daaa...nu stim...nu stim si nici nu cred ca vrem sa stim...
    sunt atat de expresivi...si cuvintele tale la fel...
    poate ar trebui sa aduni totul intr-o carte...daca nu ai facut-o deja...
    o sa revin sa mai privesc fotografia asta sau o sa ti-o "fur" :)

    RăspundețiȘtergere
  2. pandhora
    am dat adresa în "legenda" imaginii de unde am luat şi eu fotografia, nu-mi aparţine :)

    carte? nu cred că va exista vreodată aşa ceva!

    :)

    RăspundețiȘtergere
  3. stiu...am vazut de unde ai luat fotografia...doar ma jucam putin :))
    "nu cred" este departe de "niciodata" asa ca...:)

    RăspundețiȘtergere
  4. :) nu era vorba de vreo modestie, nu par un om modest, dar este altceva, de o altă "dorinţă", aceea de a nu publica pe hârtie!

    RăspundețiȘtergere
  5. tu stii cel mai bine de ce da si de ce nu...:)
    mi-e dor de "mesagerul timpului"...sa nu-l uiti,da?

    RăspundețiȘtergere
  6. Oamenii tot aşa privesc produsele în sec. 21, numai că nu le este foame privesc fiind hipnotizaţi de publicitate.

    RăspundețiȘtergere
  7. Cam aşa, eu am fost mai romantic, dar se potriveşte şi punctul tău de vedere!

    :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Bătrâne,
    mi se pare mie sau ești supărat pe mine ?
    Dintr-o simplă contrazicere ?
    Te îmbrățișez.

    RăspundețiȘtergere
  9. Şerban
    Vina este de partea mea, dracu` ştie pentru ce lupt, ce vreau eu, eu scriu eu...

    Am simţit o clipă că mă ambalez pe o temă prea grea pentru mine, mi-am luat un aliat, Exupery, mai departe nu contează...

    Nu, nu m-am supărat, numai am încetat să mai comentez atât de des, o să-mi treacă, sunt un optimist!

    :)

    RăspundețiȘtergere

mesajele anonime nu se citesc