marți, 22 martie 2011

Tragicele

Am coborât la Pizza Hut, ne-am strecurat la masa aceea din colţ, de unde se vede totul, dar pe care chelnerii o evită şi asta nu din rea voinţă, ci din cauza unghiului în care ea este ascunsă. Aproape de noi, audibil de aproape, aproape cum şoapta devine vorbă, la mese lipite, aproape zece tinere sărbătoreau. M-am uitat la veselia lor tăcută, politicoasă, imaginată doar în mintea lor, cele aproape zece tinere m-au întristat. Erau corporatistele de la marile complexe de contabilitate şi expertiză financiar-contabilă, audit şi consultanţă fiscală, îmbrăcate după mintea celui ce pierde vremea în a separa orzul de grâu pentru gâşte, cu feţe lipsite de vlagă, pentru că rujul şi fondul de ten aplicat cu măiestrie nu face parte din parabola vieţii lor, nu ştiau să râdă, ci doar icneau ca nişte biete capre astupându-şi gura cu şerveţele imaculate, maculându-le aşa.

De la masa mea, mi-a devenit incredibil de aproape să aud cum încă debitul şi creditul, contul de activ şi cel de pasiv străbătea prin conversaţiile lor, cum veniturile şi cheltuielile, alte conturi, ocupau toată discuţia lor; corporatistele, urâte prin dorinţa lor de a fi aşa îşi continuau serviciul şi aici, la această sărbătoare a uneia dintre ele.

N-am ezitat să mă uit la ele cu luare-aminte, pieziş, şi am dat de ochi opaci, ca ai peştilor presaţi de adâncimea acvatică, fără nici o urmă de feminitate, dar plini de un feminism prost emancipat.

9 comentarii:

  1. Stii ce e cel mai paradoxal, paradoxal până la vomă? Fă fiecare corporaţie care se vrea SERIOASĂ are propria ei FILOZOFIE - aşa o şi numesc aceste animale, private de elementarul "simţ" al gânditului liber. "Filozofia" e scrisă în cărţulii colorate din care se citeşte cu entuziasm clientului la fiecare întâlnire.

    Am fost si eu prin cuşca acestor corporaţii (nu foarte mari) şi am simţit din plin tovărăşia acestor tragice animale.

    Pericolul de a fi haliţi de aceste sălbăticiuni este mare, dacă nu inevitabil.

    RăspundețiȘtergere
  2. A se citi "Că" in loc de "Fă" dupa intrebare

    RăspundețiȘtergere
  3. Liviu ai dreptate în ce priveşte Filosofia acestor corporaţii, frustrant este că am dat acolo de femei care nu vor să fie femei, sau cum să mă exprim (că bărbat nu poate fi o femeie), dar existenţa unei neglijenţe în felul lor de a se îmbrăca, de a vorbi, de a gesticula... m-a uimit pe loc. Dorinţa lor de a munci până la 10-11 noaptea le anulează dorinţa de a dori, de a iubi, ...

    RăspundețiȘtergere
  4. Scorchfield,

    "Filozofia", tocmai ea este cea care le buleste neuronii si le face sa isi uite de feminintate si de alte chestii lumesti. Filozofia corporatista este plina de dogme care ii intoxica pe angajati: suntem cei mai tari... spre satisfactia clientului... seful nostru este un geniu... compania noastra este mizeul din dodoasca... sa muncim pentru a ajunge pe primul loc, acolo unde meritam... si alte asemenea baliverne il determina pe muncitorul din megafirmele lumii sa lase deoparte viata privata, cea erotica si pe cea sociala.

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi permit sa pun aici si un comentariu pe care l-am primit pe Facebook, dupa ce am dat "share" postarii tale de aici. Autorul se numeste Dragos Diojdescu:

    "Super tare. Parerea mea e ca le strang chilotii. Am o teorie. Le plac cei tanga pentru ca le fac sa se simta posibil sexi. Si in acelasi timp le tin dorintele ascunse. Pentru ca tinuta corecta este cocosata si cu forme indescifrabile."

    RăspundețiȘtergere
  6. "brandul contează", îmi ciripea de zor una din şefele de la KKKG; "în rest nimic" am continuat eu, iar ea mi-a dat dreptate.

    M-am uitat la ochelarii ei cu ramă de aur, antropometric creaţi, cu lentile uşoare ce păreau suspendate în aer, în spatele acestora, doi ochi priveau prin mine; dacă pe loc m-aş fi dezbrăcat în pielea goală, nu şi-ar fi dat seama.

    RăspundețiȘtergere
  7. :)
    Thx for sharing!
    Cred că ar trebui să continui să scriu mai departe, m-am oprit la câteva rânduri doar!

    RăspundețiȘtergere
  8. in momentul cand esti acceptat in "sistem" singura spaima e nu fi aruncat afara...
    e...teribil oricum :)

    RăspundețiȘtergere
  9. pandhora

    se crează o stare de dependenţă prin superspecializare, numai lor le poţi fi folositor, odată aruncat, nimeni nu mai are nevoie de cunoştinţele tale, acestea dovedindu-se în final a fi mediocre (medii), nicidecum cum credeai tu ca angajat al Big Mama Coerporation.

    RăspundețiȘtergere

mesajele anonime nu se citesc