vineri, 11 martie 2011

Am găsit un răspuns

pentru El Desdichado ca o explicaţie

citat

     Ideea unei vocaţii (a unei fidelităţi) este cea mai perversă idee care poate tulbura un artist liber. Chiar şi mai ales în afara oricărei convingeri idealiste (unde această idee se familiarizează mai uşor), o simţim aproape de fiecare scriitor ca pe umbra sa ce îi iese înainte, de care fuge, totuşi urmând-o, dezertor din el însuşi, imitându-se pe sine sau, mai rău, imitând ideea inimitabilă de Artist sau de OM pe care vrea în mod spectaculos să o dea.

Maurice Blanchot, Cartea care va să fie, ed. Est, 2005, pag. 145 sus

3 comentarii:

  1. Excelent! Trebuie s-o ingurgitez lent, pentru ca Blanchot e pe cat de delicios, pe atat de greoi.

    RăspundețiȘtergere
  2. Am postat acest citat pentru a fi şi eu la rândul meu înţeles, sigur că şi eu "o mai iau pe ulei"...

    Mă bucur că-ţi place! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. să-ţi calce cineva umbra sună ca o superstiţie, a o face chiar tu, "urlă" ca un fatalism... iar ideea de Om şi Artist (invers a scris-o Blanchot) mi-a sunat ca un clopoţel pentru că cineva comentase azi la această poveste a ta.

    RăspundețiȘtergere

mesajele anonime nu se citesc