vineri, 11 noiembrie 2011

În spate


În spatele norului;
pentru că în mintea mea există un paravan,
în spatele căruia,
personaje închipuite își duc o existență proprie.”
Doamna M



A scrie despre personajele închipuite din mintea ta nu este o tehnică nouă, a scrie despre visuri sau despre frustrări naști labilitate, dar a scrie despre disperarea celor din mintea ta, celor din spatele paravanului, pe care umbrele născute în acel teatru chinezesc le dă viață este ca și cum ai scrie despre cei din spatele norului ce aleargă astfel ascunși vederii tale, acei ce aleargă să ajungă înaintea ta acasă.

De aceea ficțiunea care străbate cartea încolăcește realul, strangulează viața adevărată, naște astfel cele mai teribile coșmaruri de care un om nu poate scăpa decât inversând rolurile. Să fie asta o soluție, o retragere bine gândită, un plan în care norul devine subiect principal?!

Cartea a fost scrisă în anii tineri ai Doamnei M, ea s-a așezat în rafturile bibliotecilor pentru a completa colecția, fiind subțire trece neobservată, degetul abia simte discontinuitatea planului vertical pe care se perindă în a da ochiului titlul dorit, de aceea poate această nuvelă se numește ”În spate”.

Acum -tot pentru cititorii tineri, revelațiile personale descrise privind evadările în spatele norului, nasc pasiuni, interpretări și nuvela a ajuns să fie reeditată de mai multe ori.

”Am să încerc de data asta să le iau lumina, în întuneric umbrele rămân înghețate. Unde? dacă nu pe o plajă însorită, în soarele cel mai puternic, cu ochii larg deschiși, în mirosul acela verde-sărat; îi pot potoli. Acum știu cum: voi aștepta un nor, mă voi ascunde în spatele lui. Să caut prima dată norul, trebuie să fie ceva cu totul și cu totul ieșit din comun, trebuie să mă pregătesc deci de-o călătorie.”

5 comentarii:

  1. :) asta-i norul in spatele caruia ascunzi pasiunea ?
    cum e pasiunea asta?
    de vis...?
    reala...?

    RăspundețiȘtergere
  2. :))
    dar eu nu doamnei M i-am pus intrebarea :)
    si nici despre norul ei nu intrebam :)

    RăspundețiȘtergere
  3. În fiecare drum văd o pasiune, este îndeajuns dacă privesc, în spatele celor privite de mine se întâmplă lucruri nebănuite, lumea trăiește.

    Niciodată nu putem ști ce se întâmplă într-o casă, într-un depozit, fabrică sau magazin în momentul când trecem pe lângă ele. Un tren, un avion ce trece pe deasupra noastră, ascund la rândul lor acțiuni nebănuite, atunci prin contrast, prin oglindire, în noi, în spate, nu există la fel? o lume care vrea să iasă la iveală, ținută strâns și strâmt de posesorul ei care habar n-are ce se întâmplă cu el în această lume reală.

    Cam asta ar fi nuvela ”În spate”, așa am citit-o și am înțeles-o, normal că-i un punct de vedere ce-mi aparține. :)

    RăspundețiȘtergere

mesajele anonime nu se citesc