sâmbătă, 30 iulie 2011

Din inventarul resurselor personale


Toate lucrurile simple sunt eliminate din viaţa omului de societatea modernă, spre exemplu monopolul alcoolului este deţinut de stat, cetăţeanul nu are voie să producă băuturi alcoolice decât în mici cantităţi. Unde se termină micile cantităţi nimeni nu ştie.

Pe vremuri omul îşi făcea singur pâinea, îşi creştea porcul, vita şi găina, era un producător de sine-stătător, presiunea socială se referea strict la valoarea banului, chiar şi impozitele le dădea în natură; cereale, ouă, animale vii. Peste toate cei mai rafinaţi îşi făceau singuri ţuica, băutura tradiţională, sigur că şi berea ar fi mers dar nu este cazul, aşa cum vinul de casă este de preferat în dauna celui din magazin. Oricum o ţuică bună merită a fi făcută mai ales dacă cel care o face posedă şi anumite cunoştinţe limitate de chimie sau fizică.


Faptul că unicul cais din grădină s-a crăcanat de greutatea şi numărul fructelor m-a făcut să le adun, aşa au rezultat zeci de litri de caise zdrobite care în câteva săptămâni au început să se alcoolizeze. Ce era de făcut? Era de făcut o distilare; cu un rezultat de 50 de grade, care mai scade puţin, căci lichidul este cald şi proaspăt şi tare mirositor.


Din inventarul resurselor personale pot scrie că distilarea îmi dă mari satisfacţii, beat fiind de atâta degustat; reuşesc să citesc gradaţiile alcoolmetrului, să opresc sau nu focul, să amestec proporţiile şi în final chiar să scriu.


Libertatea de fapt se câştigă atunci când tu singur faci ceva, ceva pentru tine, ceva ce nu dăunează societăţii (decât marilor producători de alcool), ceva ce te antrenează şi îţi dă o valoare.

10 comentarii:

  1. Am făcut și eu țuică de caise. Aveam doi caiși mari și scoteam 15 litri de rechiu foarte tare, parfumat, plăcut. La o cantitate serioasă, dădea dureri de cap. Aveam un amic care mă vizita zilnic până terminam toate „resursele” ! Caișii s-au uscat ( am acum unul, dar e mic, n-a început să facă fructe ), iar mie, în urma depresiei din 2006, nu-mi mai priește alcoolul. Spre marea mea tristețe !
    Whisky-l, în schimb, nu-mi face rău, dar deocamdată...e criză mare, monșer !

    P.S. Un prieten mai în vârstă, care a murit în urmă cu doi ani, îmi spunea că piersicile dau o țuică și mai bună. Nu mă pot pronunța, fiindcă n-am băut niciodată din sortimentul ăla.

    RăspundețiȘtergere
  2. Când beam țuică de caise, mă simțeam, într-adevăr, un om liber. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Şerban Tomşa
    Mie mi-a ieşit cam 3 litri, destul pentru faptul că n-am muncit prea mult :)

    O ţuică bună, băută cu responsabilitate îţi dă un sentiment de libertate! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. sunt sigura ca o sa razi de mine dar un prieten mi-a spus ca a baut intr-un club un cocktail cu tuica...e o reteta din America de Sud unde exista o bautura asemanatoare tuicii noastre...
    pentru mine tuica...nu...
    ce nu-mi place la tuica este ca miroase a...tuica :)
    degustare placuta pe mai departe :)

    RăspundețiȘtergere
  5. nu trebuie să bei ţuică :) merge şi vodcă -mai ales că nu miroase!

    :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Daca am putea spune ca acest semn reprezinta o masca, un viclesug, oare i-am putea conferi o Alta interpretare ? Altceva decat expresia "libertatii" ?

    RăspundețiȘtergere
  7. Dacă ne referim la "alcool" ca drog, ca dependenţă, ca iniţiator de violenţă, sigur este o mască.

    Eu am dorit să abordez ideea de liberate în felul în care lucrul făcut de tine este bun (mai bun decât cel pe care societatea -oricum, ţi-l oferă) şi îţi dă o satisfacţie. Poate că din păcate n-am hectare prin care să mă plimb rătăcindu-mă în porumbul des, şi pe lângă mămăliga de toamnă să fac şi o vodcă :) Absolut! :)

    RăspundețiȘtergere
  8. "Lucrul facut de tine este bun" - asta era semnul/paternul ce ar putea sa nu fie strain de o posibila alta evaluare.

    RăspundețiȘtergere
  9. Normal că "binele" meu nu este şi al altuia, se întâmplă şi invers, dar asta ar trebui să ne fac atenţi când facem bine altuia.

    În cazul acesta eu mă refeream strict la un bine personal -tocmai de aceea titlul, şi ideea de libertate vine de la faptul că tu singur îţi procuri un lucru (calitativ mai bun -pentru că este pentru tine) şi nu îl iei dintr-un magazin; sigur nu trebuie să atrag atenţia asupra diferenţei de origine şi calitate a lucrului.

    RăspundețiȘtergere
  10. daca treci pe la mine o sa gasesti o reteta pe baza de...tuica...evident :)

    RăspundețiȘtergere

mesajele anonime nu se citesc