luni, 4 iulie 2011

Cascada Lolaia


La câţiva kilometri de Haţeg, venind de la Petroşani; la Ohaba de sub Piatră se face la stânga spre Nucşoara, un drum bine asfaltat ne duce aproape de Cârnic, drumul de piatră ce urmează ne duce până aproape de Cabana Pietrele din Munţii Retezat. Dar mai înainte, la un sfert de oră după Cârnic, pe stânga, este Cascada Lolaia: cascadă ce are aproape zece metri înălţime.


Curgerea infinită, urmată permanent de zgomotul cotropitor, ne alertează toţi neuronii adormiţi, ne trezesc cele mai adânci amintiri. Pentru cei care nu cred că se poate trăi din amintiri acest loc le va dovedi contrariul şi privind hipnotizaţi curgerea se vor lansa în lungi aduceri-aminte. Nu ştiu de ce? Sau poate că nu pentru toţi funcţionează, poate este nevoie de vreo cheie secretă, sau de dorinţă.


Am privit volumele de apă despărţite de nasul de stâncă, am privit verdele nemuritor şi am socotit anii care vor trece până când braţele se vor uni în urma dispariţiei stâncii despărţitoare.

10 comentarii:

  1. ce bucurie sa o privesti...sa o auzi...sa simti cum miroase aerul in jurul ei...

    RăspundețiȘtergere
  2. gând la gând cu bucurie...ieri vorbeam cu Liviu Drugă despre Retezat.:)

    RăspundețiȘtergere
  3. ...adunăm ceva puncte comune în gusturi, Monsieur S!:) Da, e de o sfinţenie naturală.

    RăspundețiȘtergere
  4. sigur, doar trăim aceaşi generaţie, cu toate că sunt sigur că şi generaţiile mai tinere văd la fel! :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Cel mai mult în Retezat de la Gura Zlata şi până la Bucura ori Gemenele îmi place puţinătatea turiştilor şi sălbăticia lui. Nu toţi îl preferă, unii se mulţumesc cu munţi mai mici şi mai traficaţi. În Retezat e şi periculos. Să fii cu cine trebuie la Cabana Gemenele, e adrenalină curată.:)

    RăspundețiȘtergere
  6. Dar acolo este Rezervaţia Academiei!
    Se intră numai cu "pass" special :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Da, e strict. Am noroc însă( nu pot detalia mai multe). Tot ce pot spune e că nici nu-ţi poţi da seama ce se află peste Şaua Bucurei, uneori te simţi ca pe vremea dinozaurilor. E raiul palpabil, îţi doresc să ajungi. Să pun o vorbă bună?:)

    RăspundețiȘtergere
  8. Am bătut potecile Retezatului acum mulţi ani, la Tăul Negru am ajuns, dar n-am înnoptat niciodată în Rezervaţie :)

    Merge tot timpul o vorbă bună!

    RăspundețiȘtergere

mesajele anonime nu se citesc