marți, 5 octombrie 2010

Taurul lui Dali

Dali a simţit arena lumii ca pe-o remuşcare suprarealistă.
A reuşit să treacă peste aceste melancolii inducându-şi starea de creaţie.

Taurul se distinge mai greu pentru ochiul neobişnuit cu iluziile optice, dar în schimb se vede arena în care el bântuie; printre arcadele înconjurătoare apar statui clonate, seria lor urmează curbe, apoi parvin în linii drepte ce înţeapă privirea celui care încearcă să priceapă ceva de aici.

Toate aceste femei sunt una şi aceea este zeiţă, patroana femeilor îndrăgostite, fatale, urmăritoare.
Taurul este cam singur, cam ar vrea multe, dar este bâzâit încontinuu şi probabil îşi bănuie sfârşitul.
Un copil în colţul din dreapta jos priveşte toată descompunerea, toată strangularea; ambiţia formelor de-a ocupa tot spaţiul.

În Grecia antică, în special în Creta, tauromahia era celebrată ca reprezentare sacră, mai târziu în Spania, mai ales la Barcelona, ea a devenit spectacol.

În final, oare taurul, aşa, extrem de masculin nu ne reprezintă de fapt pe noi bărbaţii, iar voi femeile sunteţi în fapt toreadorii?!

imagine by:
http://www.moillusions.com/2006/09/coolest-salvador-dali-illusion.html

adresa următoare este pentru deconspirarea picturii lui Dali
http://holeinthedonut.com/2009/11/07/salvador-dali-halucinogenic-torreador-st-petersbur/

7 comentarii:

  1. Nu ne reprezinta. Nu in satul asta si nu in timpul asta. Poate cu alta ocazie si in alte locuri.
    Taurii si toreadorii au "spatiul" lor, sunt deja reprezentari intrinseci. Forme fara fond.

    Generalizarea nu e o tendinta a mediocritatii, de dragul simplificarii fortate ?

    RăspundețiȘtergere
  2. Demult am mai întâlnit cuvintele astea: "forme fără fond"

    Dacă ai răbdare citeşte:

    http://scorchfield.blogspot.com/2010/07/originalitatea-formei.html

    inclusiv ce scrie la adresa din postare.

    şi dacă mai trăim după :) discutăm şi despre "toreadori".

    eu sunt un "open source" :) şi abia aştept provocarea! fuga prin arenă!

    RăspundețiȘtergere
  3. Recunosc, "forme fara fond" e o exprimare riscanta.
    Am vrut sa spun ca se inducea in naratiunea de mai sus ideea cum ca forma ar fi taurul+toreadorul, iar fondul barbatu+femeia (sau invers, evident).
    Dupa parerea mea, o astfel de relatie simbolica e un simulacru.

    Asa cum "a exprima cutare sau cutare stare sufletească" nu are legatura cu felul "în care se manifestă în afară o stare sufletească oarecare".

    RăspundețiȘtergere
  4. Adela, cât de timid şi naiv ai venit aici în "grădina" mea şi acum mă iei tare :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Chipul din stanga sus- Gala, sotia lui. Probabil ca acest tablou are chiar si o tenta romantica in viziunea pictorului. Dar in acelasi timp, aici dezvaluie si puterea femeii, in general.

    RăspundețiȘtergere

mesajele anonime nu se citesc