miercuri, 16 ianuarie 2013

Accidentul macabru - Woody Allen


- Doamne, mi-am împușcat bărbatul! plîngea Cynthia Freem prăvălită peste cadavrul din zăpadă.
- Cum s-a-ntîmplat? întrebă inspectorul Ford, trecînd direct la subiect.
- Vînam. Quincy adoră vînătoarea, ca și mine. Hățișul era foarte des. Am crezut că văd o ciocănitoare. Am tras și m-am apropiat de tufiș. Prea tîrziu. Cînd am dat crengile la o parte, era peruca soțului meu.
- Hm, mormăi inspectorul Ford, privind urmele din zăpadă. Sînteți o țintașă foarte bună. L-ați nimerit direct între sprîncene.
- A fost un noroc. Nu sînt o profesionistă.
- Înțeleg. Inspectorul Ford examină efectele victimei. În buzunar găsi bucăți de sfoară, un măr din 1904 și niște instrucțiuni de cum să procedezi cînd te trezești  pe neașteptate lîngă un armean.
- D-nă Freem, acesta este primul accident de vînătoare al soțului dumneavoastră?
- Da, mortal, primul. Căci s-a mai întîmplat odată, în Canadienii Stîncoși, ca un vultur obraznic să-i fure certificatul de naștere.
- Soțul dumneavoastră purta întotdeauna perucă?
- Nu tocmai. O punea de obicei cînd se certa cu cineva.
- Sună foarte bizar.
- Așa și era.
- De-aceea l-ați omorît?

Cum a știut inspectorul Ford că nu era un accident?
O singură privire și a fost de-ajuns. Un vînător experimentat ca Quincy Freem n-ar fi ieșit niciodată la vînătoare de cerbi în indispensabili. De fapt, d-na Freem îl pisă pînă muri, în timp ce el spăla vasele. Apoi înscenă un accident, trăgîndu-l afară, în pădure și lasînd asupra lui un exemplar din „Almanahul vînătorului”. În graba ei, a uitat să-l îmbrace. De ce însă d-l Quincy Freem spăla vasele în indispensabili, rămîne un mister.

în românește de Viorica Mircea
Cărămida cu mîner, proză satirică, Astra, 1986, pag. 18-19.

2 comentarii:

  1. se cuvine sa-l aducem pe Woody in Romanika! si sa-l molipsim cu snoavele noastre :)

    (Mesm)

    RăspundețiȘtergere
  2. să-i arătăm dacul din Romania, din Dacia!
    :)

    RăspundețiȘtergere

mesajele anonime nu se citesc