luni, 27 decembrie 2010

Caligula

citat

Personaje absurde.
Caligula. Sabia şi pumnalul.

"Cred că n-am fost bine înţeles ieri când l-am omorît pe sacrificator cu ciocanul cu care dădea să răpună juninca. Şi totuşi era foarte simplu. Am vrut şi eu să schimb odată ordinea lucrurilor - ca să văd ce se întâmplă, de fapt. Şi am văzut că nimic nu e schimbat. Puţină mirare şi spaimă la spectatori. În rest, soarele a asfinţit la aceeaşi oră. Am conchis că nu contează să schimbi ordinea lucrurilor."

Dar de ce soarele nu ar răsări într-o zi la apus?

__________________________________________

Albert Camus, Carnete, ed. Rao, 2002, pag. 109 jos.

fotografia din:
Brigitte Sändig, Albert Camus: Eine Einführung in Leben und Werk,
Leipzig, Reclam 1983-1992, (RUB 1006), pag.134

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

mesajele anonime nu se citesc