duminică, 19 decembrie 2010

Din jurnalul Marelui Scriitor

acea zi de săptămână, 12 ale lunii, ale aceluiaşi an

Meci de poker

Am primit cărţile în formatul ştiut, să număr era precar, recunoşteam toate imaginile, toate acele întruchipări ale norocului.

Am mizat pe pereche, ceea ce aveam; speranţa unei licitaţii ulterioare nu-mi putea înfrâna avântul, sau nu-mi putea risipi visul de a avea o dorinţă.

Am mers mai departe, cu toate titlurile disponibile, fără împrumut; adevărat.

Am pierdut în faţa celor de trei, perechea pierde în faţa tripletului: eu 2 Dame, celălalt 3 Juveţi.

Am ajuns acasă, căci spre dimineaţă am ajuns acolo; în afara viciului meu spre jocul de cărţi, am privit dorinţa. Să fie de fapt, această viaţă un ménage à trois şi prin asta să descopăr fără a fi gelos ceea ce nu-mi dă pace?

Am privit în jurul meu şi toate s-au învârtit, eu, care stau pe loc şi lumea care se roteşte, care ne priveşte, care ne judecă, care ne doreşte şi ne urăşte, care şi care ne face.

Ménage à trois

2 comentarii:

  1. Vă propun să ne tutuim...
    Ai talent cu carul, talent autentic, în tot ce scrii... E ceva în textele tale, care face ca lucrurile să pară noi și surprinzătoare...

    RăspundețiȘtergere
  2. Maestre, sunt ceea ce sunt, nimic mai surprinzător, şi cu ceea ce am început această frază, hai să o lăsăm aşa, în rest, vă sunt recunoscător!

    RăspundețiȘtergere

mesajele anonime nu se citesc