vineri, 2 decembrie 2011

Ikebana

Hiroshi Teshigahara, 1956


Unul dintre cele mai sensibile medii este omul. Afirmația își trage un adevăr din interacțiunea pe care ființa umană o are în mod permanent diurn cu mediile în care trăiește. Dacă în antichitate s-au definit apa, aerul, focul și pământul ca fiind mediile esențiale din care izvorăsc celelalte, mult mai târziu lucrurile s-au complicat atât de mult încât ne este foarte greu să definim un mediu.
Astăzi unul dintre ele; ikebana, arta aranjării florale și nu numai, arta ce dezvoltă un mediu prin care omul poate să interacționeze cu celelalte arte, medii invizibile, cum ar fi, poezia, muzica sau chiar filosofia. Toate acestea sunt date de aplecarea pe care gândul o are în fața unei realități-imaginare.


În imaginea de față, maestrul Hiroshi Teshigahara (în 1956) a încercat în felul său să ne transmită interacțiunea pe care mintea sa -imaginația de care dă dovadă, în dezvoltarea unui mediu, mediu de gândit, de scris, de iubit, pe care-l transmite material mai departe, un aranjament Ikebana.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

mesajele anonime nu se citesc