sâmbătă, 23 martie 2013

Priorități


În primăvara ce are să vină în grădina mea apar prioritățile naturii: în prim plan; lalele ce se descoperă datorită frunzelor devenite scuturi masai, apoi narcisele; suple ca fasciile, în spate; rostopasca, liniștită acoperită de frunze asemeni țestoaselor.

Priorități? Frumosul, aleanul, vindecătorul. Vânătorul, agricultorul, magul. Modelul, artistul, geniul.
Sărim repede de la cel ce va să vină din cel ce a venit. Cuprindem repede cele văzute cu cele amintite.
Stăruim într-o singură lumină. Citim de fiecare dată ultimul rând scris. Prin asta nici o evadare nu este dorită. Nu reușim să trecem repede de la pământ, la aer, la lună. Avem nevoie de zei, ei ne ajută să facem saltul, să sărim, să devenim.

43 de comentarii:

  1. Şi când zeii nu mai sunt ai totuşi altă alternativă? Cine rămâne şi este cu tine?

    Iar ceea ce se întâmplă în grădina ta pare că se întâmplă şi cu tine, cu simţurile tale; înfrunziri, ninsoare, vânt, parcă ar fi în tine şi ale tale.

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu as cultiva (ca prioritate) melci si ciubotica ....cucului.

    RăspundețiȘtergere
  3. Au dat liber la rătăcire -zeii, fură mințile oamenilor atunci când se răzbună.

    RăspundețiȘtergere
  4. Anonim
    Melci avem, am prins în fotografie unul care dormea. Ciuboțica_cucului este o idee, am să caut.

    RăspundețiȘtergere
  5. Hmm...pot cere o fotografie cu lalelele înflorite??:)

    RăspundețiȘtergere
  6. Crisa
    Sigur, să așteptăm să crească și să înflorească, iarna să le ocolească, primăvara să le ocrotească. :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Si eu as vrea cite o floare din fiecare fel din gradina ta. Tie ce flori iti plac?

    RăspundețiȘtergere
  8. Pe la tine pe-acolo nu mai sunt plante, ci psihologie.

    RăspundețiȘtergere
  9. Anonim
    Cred că îmi plac lalele cel mai mult.

    RăspundețiȘtergere
  10. Camelia
    Scrie-mi că nu te ocupi și nu ai studii de așa ceva -de psihologie, nu de alta dar tare-i la modă. :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Anonim
    m-am oprit la lalele, dar trebuia scris „lalelele”, deja nici nu mai știu cum se scrie corect...

    RăspundețiȘtergere
  12. Nu, Scorchfield; răspunsul e nu. Fascinaţia mea e puterea cuvintelor, dar nu a celor care caligrafiază, minţind frumos.

    RăspundețiȘtergere
  13. Adica, camelia zice ca nu poti sa ne oferi flori din gradina ta decit psihologie. Chestia cu fascinatia n-am inteles-o, cine pe cine, de ce.....etc
    Mi s-a spus ca unele magazine parfumeaza hainele pentru a le vinde. Deci, nu-ti ramine decit sa parfumezi hirtia fotografica cu miros de mare sau de lalele.....si situatia s-ar rezolva. Nu-i nimic toate aceste surogate de viata naturala nu vor insemna mai nimic avind in vedere ritmul rapid in care generatia noastra inbatrineste cerebral.....si cind ne vom trezi vom iesi din nou in natura si ....vom incepe sa pictam a la matisse

    RăspundețiȘtergere
  14. „Arhanghelul și Spiritul tăcut,
    Stau față-n față. Fiecare știe
    Puterea celuilalt, iar la-nceput
    Legați au fost printr-o prietenie,
    Pe care o regretă, cred: n-au vrut,
    Ci soarta i-a silit dușmani să fie
    Și-n veșnicie să se războiască,
    În sferele din lumea lor cerească.”

    Lord Byron, Viziunea judecății, XXXII.

    RăspundețiȘtergere
  15. Nu, nu a asta a vrut să spună Camelia, anonim. Dar nu mai contează.
    Ai cam multe puncte de suspensie în acea frază, dar cred că aşa ai vrut să institui nişte distanţe.

    Voi continua să te citesc, Scorchfield, cu paşi de catifea de-acum însă; asta a fost ultima urmă.

    RăspundețiȘtergere
  16. Cât despre Matisse, spunea că mereu vor fi flori pentru acei care vor să le vadă.

    RăspundețiȘtergere
  17. Camelia
    Îți dai seama ce-ar însemna să nu mai scriu și să nu mai bat câmpiile, munții și mările din cauza unor anonimi.
    Greșelile mele, satisfacția lor.
    Aberațiile mele, chicotul lor.

    „Cine scrie înseamnă că are o problemă cu ființa sa.” Cioran

    RăspundețiȘtergere
  18. Nasol. Nu-mi plac discutiile in care oamenii raporteaza totul la propria lor fiinta. Simplu, eu cind am nedumeriri intreb....o fac dintr-un egoism mental pur....mintea mea vrea sa fie sigura ca a inteles despre ce este vorba....as vrea ca spiritul sa fie mai liber pentru unii si sa poata parasi carapacea corpului mai des pentru a calatori in afara si a vedea lucrurile cu detasare....apoi sa se intoarca in carapace si sa pregateasca o transformare pozitiva...samd
    Azi sunt prea virusata gripal pentru a ma putea concentra....adica nu este vorba de exclusivitati si de suparari, avem nevoie de comunicare inteligibila si prietenoasa

    RăspundețiȘtergere
  19. Ştiu, Scorchfield, şi mai ştiu că acei care suprimă limbajul, distrug fiinţa...şi-acum, dacă ar fi să glumesc, ţi-aş spune că aşa se cam comportă pe aici "anonim(a)", ca un adevărat torţionar al elocuţiei, viciind comunicarea, îmbolnăvind-o.
    Şi pentru că îţi datorez un răspuns, Scorchfield, sunt filolog.
    Iar tu, tu ai calofilia în sânge. Asta despre scrisul tău.

    Acum mă voi depărta uşor, în vârful picioarelor, cum am şi venit.

    RăspundețiȘtergere
  20. Nasol. Pai n-as vrea sa stric asa o relatie empatica. Plec repede de unde am venit. Pisica mea este mai inteligenta decit mine...referitor la natura relatiilor interumane....

    RăspundețiȘtergere
  21. Pisica mea (...) mi-a spus ca in lb romana se zice elocinta sau elocventa. Se pare ca elocutie este adecvat pentru riveranii balticei. Cind am citit de tortionarul elocutiei m-am gindit inevitabil la formula copilareasca cine zice ala e pentru ca siluirea limbii romane in contextul conversatiilor anterioare seamana cu mizantropismul falselor elite.....

    RăspundețiȘtergere
  22. Camelia
    :)
    Calofilie este de bine sau de rău?
    Problema cu conținutul m-a cam dat peste cap!

    RăspundețiȘtergere
  23. Anonim
    Ai luat o coală de hârtie, ai tras-o la copiator, în timp ce pisica ta privea de sus lumina strălucitoare ce traversa ecranul orizontal.
    Coala ai pus-o pe față și ai privit în oglindă, o secundă, apoi ai schimbat fața, nici acum nu știu cu care față a colii te-ai hotărât să privești.

    P.S.
    Informații ajutătoare se găsesc pe site-ul I.C.R.

    P.P.S. Asta pentru că m-am gândit la pisicuța ta. :)

    RăspundețiȘtergere
  24. Scorchfield, e de bine, dar nu ştiu de ce mă întrebi; întrebările se pun din două motive, un motiv anume şi un anume motiv, doar unul dintre ele fiind cel real. Glumeam.
    Îţi doresc să fi citit mai cu seamă de fiinţe vulnerabile la frumuseţe.

    M-am întors să îţi mai spun doar asta.

    RăspundețiȘtergere
  25. Chiar ca este nasol de tot. Stiti ce zic eu sa ne intilnim toti 4 - eu vin si cu pisica - ca sa ne cunoastem mai bine. Asa eu imi dau seama daca este vorba de un simplu travestit intre noi sau de un travestit descoperit (sau imaginat de tine) cu ajutorul luminilor reflectate....din tavan

    RăspundețiȘtergere
  26. Camelia
    M-am liniștit :)
    Am găsit și definiții care remarcă „lipsa unui conținut în favoarea frumuseții” în cazul calofiliei.

    P.S.
    Vezi că am să te strig uneori în postările mele, așa că ai grijă cum pășești!

    RăspundețiȘtergere
  27. Anonim
    Vin la întâlnire, dar prima dată să arunci pisica, asemeni buzduganului lui Greuceanu.

    RăspundețiȘtergere
  28. Voi păşi cu tălpi de foc atunci pe câmpiile pârjolite.

    RăspundețiȘtergere
  29. PS
    Conţinutul are forţa de a captiva. Acel despre care te, mă întrebai, nu că asta te-ar fi preschimbat într-o interogaţie nesfârşită.

    Mulţumesc, suflet frumos.Unele fiinţe scriu pentru totdeauna şi celor ai adevărului adevărat.

    RăspundețiȘtergere
  30. Pentru Camelia, dar și pentru Anonim

    „We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.”

    Tom Stoppard, Rosencrantz and Guildenstern are Dead
    British dramatist & screenwriter (1937 - )

    P.S. Sigur mă repet! :)

    RăspundețiȘtergere
  31. Da, cred ca asta a vrut sa ne spuna camelia, ca tie de fapt iti plac trandafirii si nu lalelele. De ce sa arunc pisica? Ti-e frica de adevarul pe care ea mi l-ar putea spune despre tine? In concluzie, in viata facem alegeri pentru ca ne incercam consecventa. Caracterul bataios sau miorlait dau culoare dar nu trebuie sa influenteze judecarea unui om cu intentii bune.

    RăspundețiȘtergere
  32. Anonim
    Mă sperie tare că tu știi adevărul!
    Chiar deja mă gândesc să șterg blogul, sunt de-a dreptul stupefiat, n-am să dorm bine la noapte.

    Gripa ți-a afectat judecata, ai febră, odihnește-te. Cât despre pisică? dă-o spre adopție, s-ar putea să o mănânci datorită unei clipe de slăbiciune, boala face ravagii în mintea unui om atunci când nu este tratată la timp.

    RăspundețiȘtergere
  33. ipostaza scorchfieldiana de gradinar ține de duminica Zen de-acum?!
    (sau e una generalizata filosofic) ?!

    RăspundețiȘtergere
  34. Doamnă M
    Cu tot respectul trebuie să vă mărturisesc că astăzi pe un frig orbitor nu mi-a plecat nici mașina, așa că am stat la taifas cu fetele ici-șa pe blog. :)

    P.S. Am început Viscolul lui Sorokin.

    RăspundețiȘtergere
  35. :)) (Zen perfectibil)

    RăspundețiȘtergere
  36. Si noi fetele am stat ieri de vorba cu ei, baietii. Intre timp am redactat scrisoarea pentru preparatorul de cafea in care-l rugam sa prepare cafeaua la fel pina acum pina la sfirsitul veacului....

    RăspundețiȘtergere
  37. mesaj:
    http://starbucksromania.ro/ro/_About+Starbucks/_Job+Center/

    pentru profesioniști.

    RăspundețiȘtergere
  38. Deci, daca vin fara pisica ma inviti la o cafea starbucks? Unde, cind?

    RăspundețiȘtergere
  39. Anonim
    Hai să spargem buba, să tăiem furunculul, mâine ne-ntâlnim la Starbucks, mai rămâne doar ora!

    RăspundețiȘtergere
  40. pai cum ne intilnim la starbucks daca tu nu esti in orasul meu?

    RăspundețiȘtergere
  41. Anonim
    Tocmai, cum?
    Ori întrebarea asta trebuia să vină înaintea celeilalte?
    „Ori foarte norocos, ori foarte nenorocos!” spune bucătarul Linguini.

    La noi ninge-n draci, totul este la pământ.

    RăspundețiȘtergere
  42. http://www.trilulilu.ro/video-animatie/ratatouille-cd-1-dublat-romana
    minutul 25.

    RăspundețiȘtergere

mesajele anonime nu se citesc