marți, 14 mai 2013

Burn

Undele radio ard
≪Mă gîndesc la bucuria de a trăi
și mă întreb
dacă voi putea pătrunde vreodată înlăuntrul meu,
pînă la rădăcina acestei cărni,
pentru a-l cunoaște pe cel care-am fost.
Rădăcina există.
Dacă vreun act de-al meu mi-o va dezvălui,
asta rămîne ascuns în viitor.
Dar toate lucrurile pe care poate
să le facă un om îmi stau în puteri.
Oricare dintre actele mele ar putea
să izbutească.

Ghola-ul vorbește, Comentariile Aliei *

„O, vierme cu dinți fără număr,
Poți tu să negi ceea ce nu poate fi lecuit?
Carnea și sufletul care te cheamă
Spre ale tuturor începuturilor tărîmuri
Se hrănesc cu monștri dintr-o genune de flăcări!
Tu nu ai mantie sub care s-ascunzi
Beția divinității
Și văpaia dorinței.

Cîntecul Viermelui din Cartea Dunei ” **

„Un om înțelept,
Care-odat' a trăit,
Într-un puț cu nisip
A căzut și-a orbit!
Rămas fără vedere,
N-a fost deloc mîhnit.
L-a ajutat viziunea
Și-un sfînt a devenit.

Versuri pentru copii, din Istoria lui Muad'Dib ***


Frank Herbert, Mîntuitorul Dunei, Nemira, 1993, pag.122, pag.148, pag.229

6 comentarii:

  1. Aduce ușor cu un vierme stâlpul ăla. Sau te duce cu gândul la stâlpnici, și ăia ard.

    Cel mai mult îmi place primul pasaj. Viermele ascunde beția divinității dar o face inconștient; ghola-ul încearcă voluntar să-și depășească umila condiție, de simplă foaie de xerox, și să devină o individualitate.

    Alia este deja un personaj original și înzestrat; beția a dus-o pe ea în altă direcție. S-a ars.

    RăspundețiȘtergere
  2. Iată cine a citit cărțile sfinte ale Dunei :)

    Cât despre vierme să nu uităm că fiecare dintre noi are viermele său, care-l roade neîncetat.
    Lotus, orgoliul, invidia, egoismul și multe mii altele alcătuiesc o dantură inimaginabilă a acestui vierme din mintea noastră.

    RăspundețiȘtergere
  3. Sau a văzut o parte din filmele pe temă. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Atunci ar trebui să începi să le citești! :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Dorinta este incendiatoare.

    RăspundețiȘtergere
  6. Dorința ne arată ceea ce crezi s-ar putea să nu fie adevărat.
    Expresia nu-mi aparține, dar în aceste moment de maximă încleștare (Panzer Corps) nu-mi aduc bine aminte cine a emanat-o!

    RăspundețiȘtergere

mesajele anonime nu se citesc