marți, 1 iunie 2010

Consilier titular - funcţionar


"Am încercat mult să aflu de unde vin toate inegalităţile sociale. De ce eu, de exemplu, sunt doar un mic consilier titular şi de ce tocmai eu am ajuns consilier titular? Dar mai ştii? Nu este exclus să fiu, de fapt, general sau conte, şi numai în aparenţă consilier titular... Nu este exclus să-mi ignor eu însumi adevărata mea calitate. În istorie poţi găsi destule exemple: un om simplu, de pildă, nici măcar un boiernaş, un ţăran de rând şi, deodată, toată lumea află că este, de fapt, un înalt demnitar, ba chiar cine ştie ce domnitor sau principe. Şi, dacă dintr-un ţăran poate răsări un cap încoronat, ce să mai zice de un nobil ca mine! Să zicem că mă vedeţi apărând pe neaşteptate, îmbrăcat în haine de general. Un epolet pe umărul drept, altul pe umărul stâng, şi peste umăr, panglica albastră. Ah?! Ce-ar spune atunci scumpa mea? Şi ce-ar zice domnia-sa, papa, directorul nostru? O, ăsta, fără îndoială, e un mare vanitos! E francmason! Deşi se preface că e împotrivă, am ghicit eu imediat că e francmason: când îi întinde cineva mâna, el abia de-i dă două degete. Ce, parcă nu s-ar putea să mă facă şi pe mine general-guvernator sau de intendenţă sau altceva asemănător? Aş dori totuşi să ştiu de ce sunt eu consilier titular?"

N.V. GOGOL - Însemnările unui nebun - Grup Editorial Art 2007, pag.21 mijloc.

photo
http://www.broadwayworld.com/columnpic/0140442731.01.LZZZZZZZ.jpg

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

mesajele anonime nu se citesc