duminică, 12 februarie 2012

Confuzia lui Platon


Am înțeles confuzia în care mulți văd omul lipsit de pene.
Am înțeles efortul filosofului de-a găsi în om ceea ce în orice ființă se poate găsi.
Am înțeles ceea ce eu nu pot fi.
Am înțeles că nu pot zbura, că nu pot lua altitudine, chiar dacă am pene pe acele mâini numite aripi.

10 comentarii:

  1. în ciuda neputinței, suntem și reversul monedei.

    RăspundețiȘtergere
  2. tu ai desenat chestia asta cu cocosul intr-o mina si simbolul feminin in cealalta mina?

    RăspundețiȘtergere
  3. Silvana T.
    precum am mai pomenit de Ianus, două fețe, avers-revers, pedeapsă divină poate!

    RăspundețiȘtergere
  4. Anonim
    chestia a desenat-o un băiețel de opt ani, eu i-am umplut capul cu roșu!

    RăspundețiȘtergere
  5. cum a desenat-o? pe nerasuflate sau vorbise cu cineva inainte si-si facuse un plan?

    RăspundețiȘtergere
  6. pe nerăsuflate!
    îmi este greu să explic felul său de a desena.

    RăspundețiȘtergere
  7. da, merita de lucrat cu el. are o mare capacitate de reprezentare. daca va continua asa va avea o mare capacitate de sinteza

    RăspundețiȘtergere
  8. era o definitie negativă „Omul este un biped fără pene”, restul scrierilor lămuresc ce are în schimb acest biped.

    RăspundețiȘtergere
  9. ≪Platon definise omul „un animal biped și fără pene” și fusese apludat. Diogene jumuli un cocoș și-l aduse în sala de conferință, spunând: „Acesta este omul lui Platon.” Ca urmare la acesta s-a adăugat la definiție: „care are unghii late”≫

    din Diogene Laertios, Despre viețile și doctrinele filosofilor,Polirom,97,pag.203

    De aceea, astăzi, mulți au treabă cu ornitorincul! :)

    RăspundețiȘtergere

mesajele anonime nu se citesc