vineri, 24 mai 2013

Imaginea grandorii

„Arhipelagul Lupului” fugărit de ...

Un arhipelag; o înșiruire de insule și insulițe pierdute în ocean.
O alergare; o formă mișcătoare continuă, pe al cărei contur distingem cu greu detaliul.
Nori; suprafețe luminate de soare, lipsite de volum, lipite de cer.
Vânt; mediu invizibil, născător al dinamicii, al tridimensionalității și bineînțeles -repetând, al alergării.
Cer; ocean de culoarea frecvenței ultraînalte, al fugii spre violet.
Forme; contururi închise, pe ale căror arii se dezvoltă insulele și insulițele, și micro și nano insulițele.
Timp; referință asupra mișcării, a efectului datorită căreia cauza există.
O imagine; un stop cardiac al universului vizibil, timp înghețat (mișcarea înghețată, efect imobil, cauză necunoscută -din cauza asta, a imaginii).
Detaliu (-l imaginii); Ceea ce, datorită cunoașterii, ne imaginăm prima dată; un arhipelag, o alergare, nori cu sau fără vânt, pe un cer asemeni unui ocean și al cărei forme mișcătoare în timp, ne lasă cu impresia că trăim.

Cu un sfert de oră înaintea arhipelagului


3 comentarii:

  1. Noa, eu văd o devenire acolo, de la prima imagine (cea de jos), a a doua, haosul prinde contur, sau era și înainte, latent, dar nu îl vedeam.

    Poate din cauza monitorului meu văd așa. Monitorul meu este CRT. Un CRT de 21", încă n-am trecut la LED-uri, de fapt mi-aș cumpăra un CRT HD dacă aș găsi, din nefericire nu se fac.

    Pe monitorul meu CRT încă mai contează refresh-ul. Rata la care imaginea se actualizează. În rest este gol, ecran mat, negru. Din timp în timp, placa video trimite imaginea spre monitor, acesta o afișează; o nano-secundă poate, apoi dispare, lăsând din nou ecranul gol. Apoi e afișată din nou, și tot așa. Frecvența afișărilor e dată de acest refresh; cu cât e mai mare, cu atât imaginile se succed mai rapid și iluzia e mai puternică (ochii nu te dor). Căci despre o iluzie e vorba, nu avem nici o mișcare, sunt - ca la un film - cadre care se succed iar între ele este vid.

    Exista o teorie cum că și realitatea ar fi ceva de genul ăsta.

    La un LED refresh-ul nu mai contează.

    RăspundețiȘtergere
  2. Este vorba de o vibrație :)
    pe care monitoarele CRT o mai simt, celelalte sunt ca și moarte...
    Eu aș vrea un TV HD cu lămpi electronice, atunci când îl bag în priză să-mi vibreze siguranțele automatice de 25 de A.

    RăspundețiȘtergere
  3. chestia aceasta ma intereseaza si pe mine. ma intreb daca creierul occipital functioneaza pe acelasi principiu. eu vedeam in prima o pasare de prada. adica, fac studiu pentru metamorfoze vizuale....

    oare ovidiu ce-a vazut de a scris metamorfoze?

    RăspundețiȘtergere

mesajele anonime nu se citesc