duminică, 14 aprilie 2013

O călătorie spre est

Tot filmul
Exista un timp al călătoriilor, al acelora, care preumblând prin lume aduceau zvonul prefacerilor; caravanele.
Nu numai marfa care făcea obiectul de comerț era valoroasă, dar și veștile pe care acești negustori le aduceau dintr-o lume care pentru mulți ea nu exista, vești care erau poate mai prețioase ca marfa, mai ales pentru acei care apreciau asta.

Dacă astăzi împărțeala nu mai există în realitate, doar așa numitul share virtual -care de multe ori nu merge din cauza drepturilor de autor, atunci, puținul se dădea în liniștea unei muzici, a unei tresăriri din firul poveștii sau pur și simplu a unei așteptării. Se aștepta noaptea ce avea să vină, dimineața și apoi din nou călătoria.

Sunt imagini pe care le-am privit cu stupoare, sunt trăiri ale unor personaje care cu mijloace rudimentare au realizat un mare documentar într-o mare călătorie.

Într-o noapte cu stele multe, după ce toate ploile de primăvară îmi trezeau instincturi diluviene - de a-mi construi o barcă, am văzut acest film: Grass: A Nation's Battle for Life (1925).

În final, barca să mă ducă departe în căutarea unui popor necunoscut și neaflat, despre care se știe doar o poveste.
Eroii acestei călătorii de la 1925 sunt Marguerite Harrison, Merian C. Cooper și Ernest B. Schoedsack. Oameni care au avut parte de-o viață plină, murind la vârste venerabile.

Pentru cei curioși, vizionare plăcută.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

mesajele anonime nu se citesc