marți, 10 mai 2011

Coincidenţă - patafizică - căutare

Acum mulţi, mulţi ani, era prima zi de pace după cel mai mare război al lumilor, prin această zi de pace vă arăt cartea:


în carte este fragmentul, scriere personală, politică, dar foarte aproape de ceea ce înseamnă azi graffiti, căci am pomenit destul de el pe acest blog.

fragment
citiţi cu răbdarea, pe care eu chiar v-o cer, această jumătate de pagină a părţii de jos a imaginii, vă opriţi prima dată la:

"Pe una din coloane am citit următoarele cuvinte scrise în grabă cu creta: ..."

după aceasta îi invit pe prietenii mei cunoscători de limba rusă, neaoşi ca şi noi, de la Braşov, de la Chişinău, să se aplece cu răbdare, asupra acestor "rupestre" (acest cuvânt îl pot explica la cerere) înscrisuri, eu scriu sublime, ele sunt de fapt slavone, unde este rima? în "avione", adică nu tot ce zboară se mănâncă! :)

o coloană din Reichstag







interioare ale clădirii Reichstag-ului pline cu înscrisuri ale soldaţilor sovietici după 9 mai 1945.

Deci ce căutăm?

P.S.
Am uitat cireaşa de pe tort !



6 comentarii:

  1. Iertare!
    Am citit de 2 ori - mărturisesc că nu cunosc lb. rusă şi nici caracterele nu-mi sunt familiare, prin urmare n-am priceput nimic.
    Chiar dacă am citit despre patafizică şi am idee la nivel de teorie, îmi lipsesc rstul de elemente.
    :(

    RăspundețiȘtergere
  2. Folosim memoria drept subiect, atunci când acest lucru va da rateuri, toate cele amintite nu mai au nici o valoare, uitând -din cauza bolii sau pur şi simplu a bătrâneţii, o lume moare. Eu am ales sau am găsit un antidot, să-i pomenesc pe acei care (sigur) nu-i mai pomeneşte nimeni de mult!

    Civilizaţia occidentală se mândreşte că a inventat graffiti-ul, wrong, el a fost inventat în peşterile numite azi Altamira, Lascaux şi multe altele. Interesant, antropologic, cum o civilizaţie slavă -care fie între noi, la vremea respectivă, habar nu avea de această discuţie, a dus mai departe mesajul.

    RăspundețiȘtergere
  3. Remarcabil!
    Mintea ta are o capacitate uluitoare de a conecta lucruri care aparent n-au nicio legătură.
    Probabil că asta este caracteristica lucidităţii. A celei adevărate, nu doar declarative.
    :)

    RăspundețiȘtergere
  4. :)
    doar încerc! aşteaptă nereuşitele!

    RăspundețiȘtergere
  5. Blue

    Am uitat cea mai importantă imagine, am postat-o ca un P.S. :)
    Deci, cred că şi eu sunt gata! :)

    RăspundețiȘtergere
  6. :)
    Contează cine deţine ponderea mai mare: reuşitele sau nereuşitele.

    "gata"?
    :)
    Poate "gata de orice", cum spunea o vorbă!
    (glumesc!)

    RăspundețiȘtergere

mesajele anonime nu se citesc