vineri, 25 octombrie 2013

Artistul în fața creației

Muzeul Național de Arheologie și Istorie Națională a Greciei, Athina

În umbra împăraților, artistul caută o nouă provocare.
Va desemna ceea ce a ascuns predecesorul său. Va ascunde ceea ce era evident înaintea lui.
Noua creație se va prezenta lumii aproape la fel ca înainte. Aproape pentru neofiți, căci artistul lansează de fapt ceea ce am numit inițial ca fiind provocare.
Așa am învățat eu, că artistul trebuie să ignore tabuurile și să arunce lumii toate prefacerile ei.
Încă nu s-a stabilit dacă, lumea, societatea, simte nevoia de schimbare și-l provoacă pe artist sau invers. Undeva este un echilibru al elaborării celor ce trebuie să se nască, a ideilor. Unii numesc asta revoluție, ori termenul definește și o întoarcere. Misiunea artistică devine astfel ca o reîntoarcere asupra celor spuse, scrise sau arătate. În această curbă, lumea este aruncată în afară, este centrifugal procesul, astfel se naște cunoașterea.


5 comentarii:

  1. http://karina-lumeanoastra.blogspot.ro/2013/10/artistul-in-fata-creatiei-de-scorchfield.html

    RăspundețiȘtergere
  2. Aşadar, artistul are Cunoaşterea închisă la toţi nasturii, asta zici?

    RăspundețiȘtergere
  3. Artistul provoacă Cunoașterea (dacă tu ai scris cu majusculă scriu și eu).
    În multe cazuri, creația lui nu l-a ajutat personal, i-a ajutat pe alții, mult mai târziu.
    Un exemplu ce-mi vine repede:
    Giuseppe Tomasi di Lampedusa: Gheopardul.

    RăspundețiȘtergere

mesajele anonime nu se citesc