marți, 18 iunie 2013

Despre insurmontabilul și inutilul de a fi vrednic sau vrednică și/sau despre dorința de a fi așa

Este inutil să imit ceea ce alții mult mai tineri decât mine încearcă.
Ar fi subtil să vă scriu ceea ce ei descriu.
Nu pot să fac asta și această neputință apare des. Neputința apare, spre exemplu când fiecare nu înțelege ce vrea celălalt, ori lucrul acesta apare des.
Necesară este dorința de a nu abandona, și a purta stindardul comunicării până la sfârșit.
Eu doresc asta.
Mai doresc ca fiecare să aibă un nume.
Așa cum și fiul meu, cel ce doarme acum și nu a terminat gif-ul, poartă un nume.

12 comentarii:

  1. Dacă te întreb ce e giful nu te prăpădeşti de râs, nu?

    Te-ai gândit vreodată că noi am dat nume muţeniilor pentru că fiecare trebuia să poarte unul fără ca ele să poată riposta dacă le-ar fi considerat nenimerite?

    RăspundețiȘtergere
  2. Gif-ul este o un nou tip de abordare a imaginii, nu este nici film, nici tablou - compoziție statică, nici cal, nici măgar. Dar cele câteva secvențe trebuie să sugereze ceva.

    Și la Biblie scrie că prima dată fu cuvântul! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. daca tot te pricepi la lainformatica ma ajuti si pe mine sa-mi fac un blog? adica stai citeva ore sa-mi arati cum functioneaza chestia asta? am rugat pe cineva maiinainte dar cumma ignora si ma trimite pe site-uri neintelese de muritori ma vad nevoita sa te rogpe tine.

    RăspundețiȘtergere
  4. mai bine iti dadeai acceptul la propunerea mea decit sa dai raspunsuri pe unde inframetrice. ar trebui sa recitesc mitul lui oreste...sau oedip?

    RăspundețiȘtergere
  5. Camelia: imaginile sunt salvate pe un calculator în diferite formate digitale. Inițial erau *.bmp, adică bmp le era extensia. De la BitMap. Pentru fiecare pixel al imaginii se memora cantitatea de roșu, verde și albastru, acestea trei fiind componentele care, în diferite combinații, dau orice nuanță cromatică de pe monitoarele noastre. Fișierul rezultat era foarte mare.

    Apoi s-a observat că dacă 10 pixeli alăturați au aceeași culoare, nu mai e necesar să se salveze individual. Că se poate scrie 10 x pixel-1. Așa au apărut diverse alte formate pentru stocare imagini, salvate în fișiere având alte extensii și dimensiuni mai mici. Unele din aceste formate modifică puțin imaginea sursă, astfel încât să obțină o compresie mai bună fără a produce pe cât posibil alterări vizibile cu ochiul liber. De exemplu, dacă între cei 10 pixeli de aceeași culoare există unul foarte puțin diferit ca nuanță, el poate fi modificat la culoarea celor 10. Formatul jpg (sau jpeg) este un astfel de exemplu, fiind cel mai potrivit fotografiilor.

    Gif-ul este un format care nu modifică sursa și permite (dar nu obligă la) mai multe cadre, adică suportă scurte animații. Nu poți însă adăuga sunet.

    Png-ul este o altă extensie utilizată azi, care nici ea nu modifică sursa. E ma potrivită imaginilor artificiale (uneori se poate obține o compresie superioară celei de la jpg în aceste cazuri).

    :)

    RăspundețiȘtergere
  6. atmosfera: dacă chiar vrei, te ajut eu. cred că ți-ar prinde bine un blog, ai gusta și postura de autor al articolelor pe care ți le comentează alții.

    RăspundețiȘtergere
  7. mesmeea cuttita19 iunie 2013 la 11:35

    ... credeam ca va fi vorba despre micul prinț :)

    RăspundețiȘtergere
  8. atmosfera terestra
    Lotus are dreptate este cel mai îndreptățit să te ajute.

    RăspundețiȘtergere
  9. mesmeea cutita
    ... lipsește sabia, dar în felul în care ați privit se vede bine Micul Prinț! :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Lotus, eşti impresionant de-a dreptul, dar asta o ştiam din rarele rânduri când s-a mai întâmplat să îmi explici chestii, atunci când te-am întrebat.
    Şi mai presus de toate, eşti şi un tip de nădejde pe care te poţi bizui, şi cu atâta răbdare la purtător.
    Taman persoana potrivită pentru cei care au de învins neştiuturi.

    RăspundețiȘtergere
  11. pentru lotus: multumesc pentru ajutor. accept cu placere. deci,care este primul pas?

    RăspundețiȘtergere
  12. Camelia: Lumea este ca o sferă. Esența se află în centru. Pe măsură ce ne îndepărtăm de el, circumferința planului în care pătrundem e tot mai mare. La periferie există foarte multe neștiuturi, dar de o mică importanță.

    atm: Să îmi dai o adresă de mail sau să îmi scrii; adresa mea e trecută în pagina de contact a blogului Simplu. Sau poți da click pe nick-ul meu și te duce acolo. Sau poți scrie "zece idei de bloguri de succes", și-s primul în Google... :))

    RăspundețiȘtergere

mesajele anonime nu se citesc