marți, 14 septembrie 2010

E vremea să te laşi de scris

Abia am venit, de vreo oră, n-am deschis nici-o carte şi ţuşti pe net.
Mi-am spus în gând: "Arhiva", cuvântul ăsta mă duce la fraţii Strugaţki, la "Lunea începe Sâmbăta" şi azi este marţi, nici măcar miercuri, căci "Marţi oameni sunt sparţi, miercuri oamenii sunt cercuri!"
În "Arhivă" am găsit aşa: "E vremea să te laşi de scris" şi ce-am citit a rămas citit, dar la urmă am rămas trăznit.

"Dar sînt umplute cu repetiţii, cu introduceri de peste o sută de pagini menite, probabil, să încălzească cititorul.[...] uită însă că cititorul nu citeşte numai romanele lui, fiind deja încălzit de alte lecturi. Şi probabil a citit şi Nietzsche şi Dostoievski, de care e atît de entuziasmat/ influenţat scriitorul român care adoptă ideologia acestora. " (*)

De aici mirarea, căci nu reuşesc încă la vârsta mea să mă opresc din mirat, de ce reuşim să "batem apa în piuă" şi totuşi mulţi dintre noi nu exclamă: "Evrika!", ci "Am făcut smântână!"
_______________________________________________
(*)
citatul este de la adresa
http://www.tiuk.reea.net/1/33.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

mesajele anonime nu se citesc