marți, 16 februarie 2010

Venedikt Erofeev


"Aşa. M-am oprit şi eu. Exact de un minut, privind tulbure spre orologiul gării, stau ca un stîlp în mijlocul pieţei Gării Kursk. Părul meu ba flutură în vînt, ba mi se face măciucă, ba din nou flutură. Taxiurile mă învăluie din toate părţile. La fel ca oamenii, care mă privesc ciudat, gîndindu-se pesemne: oare să-l sculptăm aşa, să le fie învăţătură popoarelor antice, sau să nu-l sculptăm?"


extras de la pagina 15 din "poemul" Moscova-Petuşki, tradus şi la noi de Emil Iordache şi publicat de editura Cartier în anul 2004 (editura Cartier este cu sediul la Chişinău)

Poemul are 150 de pagini în carte, şi este de fapt o călătorie, asemeni lui Ulise, asemeni lui Gagarin, asemenea tuturor celor ce "încearcă"...
Cartea nu este recomandată tinerilor sub 16 ani, pentru că nu o înţeleg şi dacă o înţeleg este şi mai periculos: se va umple ţara cu anarhişti şi alcoolici.
Cartea nu este recomandată gravidelor şi celor în lăuzie, deoarece are darul de-a modifica realitatea şi chiar pruncul nenăscut. Laptele matern îşi pierde proprietăţile ce ţin de natura lui dacă femeia ce alăptează citeşte asemena inepţii.
Cartea nu este recomandată bolnavilor şi celor aflaţi în covalescenţă, deoarece îi îndeamnă pe aceştia să nu respecte indicaţiile medicale.
Cartea nu este recomandată nimănui, pentru că trebuie să fii foarte sănătos când o citeşti şi oameni sănătoşi nu mai există. Dar dacă cumva există vreunul şi o va citi, acela va dori să bea şi va bea, până va ajunge alcoolic.


http://www.cripo.com.ua/back/venedikt_erofeev_03.jpg

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

mesajele anonime nu se citesc