luni, 15 iunie 2009

Bărbaţii cu adevărat virili au dispărut

Am auzit asta de la o cunoştinţă de a mea. După câte se pare un anumit doctor Kyoan a făcut odată următoarea afirmaţie: „În ştiinţa medicală noi facem diferenţa între bărbaţi şi femei atribuindu-le principiile yin şi yang, în consecinţă tratamentul medical diferind de la început. Pulsul este de asemenea diferit. În ultimii cincizeci de ani însă, pulsul bărbaţilor a devenit treptat la fel cu cel al femeilor, iar de când am observat acest fenomen, am considerat de cuviinţă să tratez bolile de ochi ale pacienţilor cu metodele potrivite pulsului pacientelor. Şi aceasta, deoarece când încerc să aplic tratamentul corespunzător pacienţilor, acesta nu mai are nic un efect. Într-adevăr, lumea intră într-o fază decadentă: bărbaţii îşi pierd virilitatea şi devin asemenea femeilor. Iar acesta este un adevăr de nezdruncinat pe care l-am aflat din proprie experienţă şi pe care am decis să-l îl ţin ascuns de ochii şi urechile lumii.” Când, cu această poveste în gând, mă uit la bărbaţii din ziua de azi, adeseori îmi spun: „Aha. Uite un exemplu de puls feminin.” Şi aproape niciodată nu mai văd ceea ce se cheamă un bărbat adevărat. Tocmai din această cauză, astăzi este posibil să ieşi în evidenţă şi să ajungi într-o poziţie importantă cu un minim de efort.


Yukio Mishima, Calea samuraiului astăzi,Humanitas 2007, pag.125 mijloc, cu copyright Hagakure nyumon, 1967

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

mesajele anonime nu se citesc