“Să nu te izolezi de lume. Nu-ţi ratezi viaţa când o pui in lumină. Tot efortul meu, în toate situaţiile, nenorocirile, deziluziile, se îndreaptă spre reluarea contactelor. Până şi în tristeţea asta din mine, câtă dorinţă de iubire şi câtă beţie chiar şi-atunci când nu văd decât o colină în aerul serii. ... Esenţialul: să nu te pierzi şi să nu pierzi ceea ce, din tine, doarme în lume.” Albert Camus, Caiete
duminică, 3 noiembrie 2013
Prevedere
„Paradise, ți-am spus doar de atâtea ori că trebuie să reducem costurile vieții.”
Jack Kerouac, Pe drum, Polirom, 2009, pag.100.
De fiecare dată citesc că primul a fost cutare, ultimul a fost cutare, niciodată că putem clasifica -modern, călătoria astfel:
1. Homer ;
2. James Joyce ;
3. Jack Kerouac.
Dacă cineva îi pomenește pe Pausanias sau pe Calistrat Hogaș, trebuie să știe că eu nu i-am citit și nu am auzit de ei. N-au intrat în clasament din cauza urii personale.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
E după înţeles oricare clasificare, după cum semnifică înţelesul călătoriei, după căutările cunoaşterii, după intensitatea pe drumuri de, a autocombustiei fiecăruia, că e şi asta ca om al vieţii cărţilor, şi gândul că în om drumul e unul pierdut.
RăspundețiȘtergereOricare călătorie musai să fie injectată cu serul aventurii, meru alta, altceva cu totul şi cu totul, asta o spuneam aşa, ca extrapolare.
Ce trandafir este?
RăspundețiȘtergereCamelia
RăspundețiȘtergereO călătorie este ca o beție.
Depinde în schimb foarte mult băutura cu care te-mbeți. Multe dau dureri de cap, altele te bagă-n sevraj de-a doua zi.
... ar mai fi destui faimoși, între care Celine și Nabokov :)
RăspundețiȘtergereSunt de acord, Doamnă M -
RăspundețiȘtergeretotuși locul nu-mi permite să mă exprim pe de-a latul.
În Odiseea, cel puțin începutul, este marcat de căutarea tatălui.
Telemah îl caută pe Ulise, este într-un fel nu numai o căutare a propriei identități, cât și accentuarea acesteia (mai ales în fața pețitorilor).
James Joyce reia această căutare a tatălui, Stephen Dedalus, într-un alt fel, reia drumul deschis de Telemah.
La Kerouac, mult mai puternic, Dean o face la fel, dramatismul este chiar accentuat.
Ar mai fi și alte etichete ce grupează aceste trei opere într-una singură. La Celine și Nabokov aceste sunt cam transparente.