duminică, 6 decembrie 2015

Rar

Muntele Olimp - Olympus
Trec rar pe lângă Muntele Olimp.
Rar mă întâlnesc cu zeii.
Scriu asemeni unui Raport.
Citesc Kazantzakis; Raport către El Greco.
Am pozat Muntele Olimp de pe autostradă, sigur că un teleobiectiv a făcut toată povestea asta, o vedere de aproape: zeii văzuți de aproape sunt asemeni oamenilor, de departe par monștrii.
Numai Isus apare catadioptric și axonometric, lasciv și ascetic, aplecat și nedumerit.
Am dovada că trăiesc, n-am dovada că cineva îmi răspunde.
Am cheltuit 48 de lei pe-o carte, puteam fi beat două zile și mai ales călătoream în acestea.
M-am ales cu un chin lunar de-a-mi face timp să-l citesc pe Kazantzakis.
Și în toate acestea nu mă ajută nimeni.
Cum începe el periplul:

Există trei feluri de suflete, trei feluri de rugi:

I. Doamne, sunt un arc în mâinile tale; întinde-mă, altfel voi putrezi!

II. Doamne, nu mă întinde prea tare; astfel mă vei rupe!

III. Doamne, întinde-mă cît poți de tare; cui îi pasă că mă vei rupe!
Humanitas, 2012

Și Nikos Kazantzakis deja s-a distanțat, de noi și de Doamne Doamne.

Și asta-i ceva rar, pentru că absența divinității creează nepăsarea.
Pentru că Odiseu deja venea acasă, lipsit de zei încărcat de grijile omenești.



2 comentarii:

  1. Anul Nou bate la poarta! Sunteti acasa?

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai început să scrii din ce în ce mai rar, 6 decembrie e ziua mea de naştere, există trei feluri de suflete, unele care văd, altele care aud şi altele care simt, trec pe lângă muntele Olimp poate mai mult, sau poate mai puţin, sau poate chiar mai puţin dat atunci este o veşnicie, fiecare poartă în el câte un Olimp de când au apus zeii, ştii că nu mai scriu acolo unde scriam ci altundeva?

    RăspundețiȘtergere

mesajele anonime nu se citesc